Nagrania wykładów IV Ogólnopolskiego Sympozjum Naukowego Neurodydaktyki

PIĄTEK
19 października 2018
dr Marek Kaczmarzyk
Pracownia Dydaktyki Biologii, Wydział Biologii i Ochrony Środowiska, Uniwersytet Śląski
Szkoła memów. W stronę dydaktyki ewolucyjnej
dr hab. Piotr Łaszczyca
Katedra Fizjologii Zwierząt i Ekotoksykologii, Wydział Biologii i Ochrony Środowiska, Uniwersytet Śląski
Inteligencja – jej memy, fizyka i dynamika
mgr Krzysztof Chyżak
Pracownia Dydaktyki Biologii, Wydział Biologii i Ochrony Środowiska, Uniwersytet Śląski
Neurobiologia (nie)moralności
dr Urszula Opłocka
Szkoła Podstawowa nr 61 im. J. Korczaka we Wrocławiu
W poszukiwaniu świętego Graala nauczania i uczenia się
mgr Ewa Bensz-Smagała
SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny
Neurony lustrzane – mit czy odkrycie stulecia?
mgr Janina Sabat
Uniwersytet Śląski w Katowicach, Szkoła Podstawowa nr 11 im. T. Kościuszki w Katowicach
Objawy wykorzystania seksualnego u dzieci i młodzieży
mgr Robert Bielecki
Kujawska Szkoła Wyższa we Włocławku
Co neurobiologia podpowiada dydaktykowi. Rzecz o bezpośrednim przekazie wiedzy jako iluzji dydaktycznej
SOBOTA
20 października 2018
dr Marzena Żylińska
Budzące się szkoły
Oczywistość czy herezja? W poszukiwaniu nowego modelu szkoły
dr Marzena Żylińska, dr Marek Kaczmarzyk
Debata o neurodydaktyce z udziałem publiczności
dr Violetta Florkiewicz
Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
Implementacja testu obrazkowego jako alternatywnego narzędzia do diagnozy profilu dominacji
dr hab. Monika Kaczmarek-Śliwińska
Uniwersytet Warszawski
Obraz polskich nastolatków w perspektywie świata online – aktywny użytkownik
i internetowy twórca, czy bierny konsument treści?
mgr Ewa Minor-Kaczmarek,
Jan Kański, Bartłomiej Hadaś, Mateusz Kelner, Maria Gołębiewska, Jakub Koperdowski
Akademickie Liceum Ogólnokształcące Politechniki Wrocławskiej
Neurodydaktyka w praktyce, czyli stan dzisiejszej edukacji oczami uczniów
dr hab. Katarzyna Węsierska
Instytut Języka Polskiego, Uniwersytet Śląski
Gdy mózg się jąka – jak wspierać ucznia jąkającego się w szkole?
NIEDZIELA
21 października 2018
mgr Mariusz Rozpędek
Pracownia Dydaktyki Biologii, Uniwersytet Śląski w Katowicach
Genetyczne determinanty homoseksualizmu męskiego
mgr Marta Ciesielska
Zespół Państwowych Szkół Muzycznych w Krakowie, Szkoła Muzyczna I st. w Koszycach
Kształcenie kształceniem słuchu, czyli edukacja muzyczna oczami uczniów
dr hab. prof UAM Jacek Pyżalski
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Co wiemy o młodzieży online? Kilka ważnych wyników najnowszych badań
mgr Tomasz Bilicki wraz z iluzjonistami Double Show
Fundacja Innopolis
Ciało migdałowate kontra reszta świata, czyli interwencja kryzysowa w praktyce szkolnej
dr Anna Karnat
Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie
Społeczne problemy osób z Zespołem Wrodzonej Dezaprobaty Płci Fenotypowej