23 października 2015 roku na Wydziale Biologii i Ochrony Środowiska UŚ rozpoczęło się I Międzynarodowe Sympozjum Naukowe Neurodydaktyki. Zapraszamy do obejrzenia krótkiej fotorelacji z I dnia Sympozjum.
23 października 2015 roku na Wydziale Biologii i Ochrony Środowiska Uniwersytetu Śląskiego rozpoczęło się I Międzynarodowe Sympozjum Naukowe Neurodydaktyki.
Gości powitali prodziekan WBiOŚ ds. współpracy z otoczeniem i promocji dr hab. Edyta Sierka…
…oraz prorektor ds. umiędzynarodowienia, współpracy z otoczeniem i promocji dr hab. Mirosław Nakonieczny
Celem przedsięwzięcia jest przede wszystkim wymiana wiedzy, doświadczeń i poglądów…
…na temat neurodydaktyki oraz praktycznych zastosowań wiedzy z tego zakresu
Tematy konferencji dotyczą m.in. zagadnień związanych z biologią mózgu, neurodydaktyką…
Sympozjum, którego inicjatorem jest dr Marek Kaczmarzyk z Pracowni Dydaktyki Biologii UŚ…
…skierowane jest do nauczycieli, pedagogów, psychologów…
…naukowców, lekarzy, przedstawicieli oświaty oraz osób zainteresowanych tematyką
Główni organizatorzy Sympozjum (od lewej): Janina Sabat, Krzysztof Chyżak oraz dr Marek Kaczmarzyk
Szanowne grono ekspertów i członków komitetu Naukowego Sympozjum
Dr Andrzej Augustynek z Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie…
otworzył inauguracyjną sesję panelową wygłaszając wykład pt. „Pamięć wszczepiona (fałszywe wspomnienia)”
Następnie wykład wygłosił dr Marek Kaczmarzyk z Pracowni Dydaktyki Biologii UŚ, pt.
Pierwszą sesję panelową zamknął wykład Krzysztofa Chyżaka z Pracowni Dydaktyki Biologii UŚ, pt. „Szkoła w stresie – stres w szkole?”
Dr Tadeusz Wolan podczas zadawania pytań prelegentom
Prelegenci pierwszej sesji panelowej podczas dyskusji.
W drugiej sesji panelowej usłyszeliśmy wykłady dra Jacka Francikowskiego pt. „Eksperyment dydaktyczny”…
a także wykład Kacpra Kaczmarzyka pt. „Edukacyjna wartość dodana w grach komputerowych”..
oraz wykład dra Tomasza Huka o ewolucji języka.
Audytorium z zainteresowaniem słuchało…
i zadawało pytania…
nad którymi czuwała prof. dr hab. Dobrosława Wężowicz Ziółkowska w roli moderatora sesji.
W kolejnych sesjach panelowych usłyszeliśmy m.in. dr. hab Piotra Łaszczycę z wykładem pt. „Kuna w kurniku i biologia nauczania, czyli o tym jak neurodydaktyka włącza się do sporu o szkołę”
dr Marzenę Żylińską z wykładem pt. „Budzące się szkoły”…
Marię Mitek z wykładem pt. „Wielka neurodydaktyka w małej szkole”…
dra Andrzeja Kędziorskiego z wykładem pt. „Wolna wola – przesłanki biologiczne i implikacje praktyczne”
Ostatnią sesję panelową moderował dr hab. Piotr Łaszczyca, a swoje wykłady przedstawili: dr Barbara Ostafińska – Molik, Mikołaj Cup i Janina Sabat